1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

چگونه رمز وای‌فای فراموش شده را بازگردانیم؟ (2)

چگونه رمز وای‌فای فراموش شده را بازگردانیم؟

مودم بی سیم,مودم وای فای,مودم

برای تعغیر پسورد مودم بی سیم از طریق تنظیمات خود مودم وارد عمل شوید

 

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند تا اینترنت آن‌ها توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. در این صورت شما اگر یک بار رمز را از طریق گوشی و یا لپ‌تاپ وارد کنید، دیگر در آن ذخیره خواهد شد و در مواقع بعدی به صورت خودکار متصل خواهد شد و اگر پسورد را بر روی دستگاه نیز ذخیره نکرده باشید، می‌توانید هر بار رمز را دوباره وارد کنید.

 

اما گاها مشکل بزرگ‌تری پیش می‌آید. شما بر روی مودم وای فای خود پسورد قرار می‌دهید اما دیگر آن رمز عبور را به خاطر نمی‌آورید تا در دستگاه وارد کنید. در چنین مواقع باید چه اقدامی کرد؟ در ادامه چند راه حل برای پیدا کردن و بازیابی رمز عبور ارایه شده است. همراه ما باشید.

 

پسورد را از طریق لپ‌تاپ بازیابی کنید
اگر شما پیش‌تر از طریق لپ‌تاپ به مودم متصل شده باشید و رمز عبور نیز بر روی آن ذخیره شده باشد (به‌صورت پیش فرض پسورد ذخیره می‌شود)، می‌توانید از طریق لپ‌تاپ به رمز مودم بی سیم پی ببرید. این قابلیت هم در کامپیوتر‌های بر پایه ویندوز و هم در لپ‌تاپ‌های بر پایه مک وجود دارد. البته شما از طریق اسمارت فون خود نیز می‌توانید چنین کاری را انجام دهید اما می‌بایست دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد و یا اگر از آی‌فون یا آی‌پد استفاده می‌کنید، آن را جیلبریک کرده باشید.

 

مودم اینترنت,مودم ای دی ای ال,رمز عبور مودم

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند

 

برای بازیابی پسورد مودم از طریق ویندوز وارد کنترل پنل شوید و سپس به بخش شبکه و اینترنت بروید (میانبر:‌ با فشار دادن همزمان دکمه ویندوز و حرف R وارد پنجره Run شوید و سپس ncpa.cpl را تایپ کنید). حال بر روی شبکه‌ وای‌فای‌ای که به آن متصل هستید راست کلیک کرده و گزینه Status را انتخاب کنید. اکنون وارد قسمت Wireless Properties شوید و در سربرگ Security تیک گزینه Show characters را فعال کنید. حال شما می‌توانید رمز عبور مودم بی سیم خود را مشاهده نمایید.

 

پسورد مودم,تنظیمات خود مودم,بازیابی پسورد مودم

برای بازیابی پسورد مودم از طریق مک وارد Keychain Access شوید

 

اما اگر شما از کاربران مک هستید، می‌بایست ابتدا اپلیکیشن Keychain Access را اجرا کنید که با میانبر Command+Space نیز قابل اجراست. حال طبقه بندی Passwords را انتخاب و به دنبال شبکه وای‌فای خود بگردید که به صورت AirPort network password شناخته می‌شود. حال بر روی شبکه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Copy password to clipboard را کلیک کنید.

 

علاوه بر این شما می‌توانید بر روی شبکه مذکور راست کلیک کرده و گزینه Get Info را انتخاب نمایید و سپس از طریق Show password شما می‌بایست نام کاربری و رمز عبور پسورد مک خود را وارد کنید تا بتوانید به اطلاعات این بخش که پسورد وای فای نیز در آن قرار دارد، دسترسی داشته باشید. البته توجه کنید که برای دسترسی به این بخش می‌بایست از طریق حساب administrator وارد سیستم شده باشید.

 

بازیابی پسورد از طریق تنظیمات مودم
شما همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات خود مودم وارد عمل شوید و رمز عبور را بازیابی کنی. البته برای این کار می‌بایست دستگاه شما به مودم متصل باشد (چه از طریق کابل و چه از طریق وای فای)، اگر هیچ کدام از دستگاه‌های شما از طریق وای‌فای نمی‌توانند به مودم متصل شوند (چون رمز را فراموش کرده‌اید) بهتر است که از طریق کابل شبکه که Ethernet نامیده می‌شود وارد عمل شده و مودم و کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنید.

 

حال می‌بایست مرورگر خود را اجرا و آی‌پی مودم را وارد نمایید (اغلب آی‌پی پیشفرض مودم‌ها 192.168.1.1 و یا 192.168.1.2 است). حال اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که رمز خود مودم را تغییر نمی‌دهند، به سادگی می‌توانید با وارد کردن واژه admin در قسمت نام کاربری و پسورد وارد تنظیمات مودم بی سیم شوید (اگر این پسورد کارساز نبود دست به دامان اینترنت شوید و با یک جستجو پسورد پیش فرض مودم خود را پیدا کنید).

 

پسورد از طریق تنظیمات مودم,پسورد شبکه بی‌سیم,Wi-Fi

از طریق بخش Network Password می‌توانید پسورد شبکه بی‌ سیم خود را مشاهده کنید

 

بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات مودم، حال وارد قسمت Wi-Fi شوید و از طریق بخش Network Password می‌توانید پسورد شبکه بی‌ سیم خود را مشاهده کنید و یا حتی آن را تغییر دهید.

 

اگر شما پسورد خود را عوض نکرده‌اید بهتر است که به سراغ برچسب نصب شده بر روی مودم بروید زیرا اغلب روتر‌های جدید (مخصوصا روتر‌هایی که توسط ارایه دهندگان اینترنتی عرضه شده‌اند) به صورت پیش فرض دارای یک پسورد خاص هستند که به صورت برچسب بر روی آن‌ها چسبیده است.

 

مودم بی سیم,مودم وای فای,مودم

اغلب افرادی که مودم بی‌سیم دارند بر روی آن رمز و یا همان پسورد قرار می‌دهند

 

مودم خود را به صورت دستی ریست کنید
اگر شما بعد از اجرای مراحل فوق الذکر همچنان نتوانستید رمز عبور دستگاه خود را پیدا کنید بهتر است که کمی خشن‌تر عمل کنید و مودم را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. شما در این مرحله نیاز دارید که به مودم دسترسی داشته باشید. در بخش پشتی اغلب مودم‌ ها یک سوراخ ریز وجود دارد که زیر آن نوشته است Reset که می‌بایست دکمه موجود در آن سوراخ را از طریق یک جسم نوک تیر فشار دهید.

 

البته توجه کنید که در اغلب موارد لازم است این دکمه را حدود 10 ثانیه فشار دهید تا عمل ریست انجام شود و بعد از این مدت روتر رستارت خواهد شد و با تنظیمات پیش فرض به کار خود ادامه می‌دهد که در واقع در این صورت شما می‌بایست وارد بخش تنظیمات مودم شوید و اطلاعات مختلف نظیر نام کاربری و پسورد سرویسی که از آن اینترنت را خریداری کرده‌اید و اطلاعات دیگر را وارد کنید (در بالا آموزش ورود به بخش تنظیمات مودم ارایه شده بود).

 

توجه کنید که اگر اطلاعاتی نظیر نام کاربری، پسورد و… را که برای راه اندازی مودم لازم است، نداشتید، با ارایه دهنده سرویس خود تماس بگیرد و اطلاعات مذکور را به دست آورید. حال نیز شما می‌توانید با وارد شدن به قسمت Wi-Fi یک رمز عبور برای آن قرار دهید تا امنیتش حفظ شود و از طریق همان رمز نیز بتوانید با سایر دستگاه‌های خود به مودم متصل شوید.

روستایی زیبا و دیدنی بیخ گوش تهران!

 
 
تنفس هواي پاک و ديدن آسمان آبي غنيمتي است که شما مي توانيد طي مدت يک ساعت و در فاصله حدود 50 کيلومتري هر کجاي اطراف تهران به آن برسيد. آب و هواي برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاييز و زمستان سرد است. البته درست است که هواي روستا در پاييز سرد است، اما ديدن اين روستا را در پاييز به شما توصيه مي‌کنيم. زيبا‌ترين مناظر ممکن را در پاييز برگ جهان مي‌بينيد نه تابستان و بهار.
 

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه هفت صبح: برگ جهان را در پاييز ببينيد.روستايي زيبا نزديك تهران كه خوراك يك سفر يك روزه براي تعطيلات آخر هفته است.

برگ جهان در تهران


تنفس هواي پاک و ديدن آسمان آبي غنيمتي است که شما مي توانيد طي مدت يک ساعت و در فاصله حدود 50 کيلومتري هر کجاي اطراف تهران به آن برسيد. آب و هواي برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاييز و زمستان سرد است. البته درست است که هواي روستا در پاييز سرد است، اما ديدن اين روستا را در پاييز به شما توصيه مي‌کنيم. زيبا‌ترين مناظر ممکن را در پاييز برگ جهان مي‌بينيد نه تابستان و بهار. درختان روستا در اين فصل ترکيبي از رنگ‌هاي گرم نارنجي و زرد و قرمز و قهوه‌اي مي‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان مي‌کنند.

برگ جهان در تهران


 اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد. نمایی از روستای برگ جهان روستای با چشم‌اندازهای جذاب ارتفاعات اطراف گسترده باغات سرسبز و مزارع پیرامون حواشی رودخانه برگ جهان و مسیرهای زیبای کوچه باغ‌های روستا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای استان تهران به شمار می‌آید که در مسیر رودخانه اش 20 آبشار  است این روستای زیبا با مناظر دلفریب و جلوه‌های کم‌نظیر به ویژه در بهار و تابستان هزاران گردشگر شهری را به سوی خود جلب می‌کند. 

برگ جهان در تهران

روستاي برگ جهان از توابع لواسانات داراي آبشاري زيبا است که با يک کوهپيمايي يک ساعته به آن خواهيد رسيد. بعد از رسيدن به لواسان به سمت افجه و سپس روستاي برگ جهان ادامه مسير دهيد تا آبشار برگ جهان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری برگ جهان را ببينيد. این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار (سیاه چال‌ها) قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت‌گردانی است که به قصد پیاده روی و کوهپیمایی به این روستا عزیمت می‌کنند.

برگ جهان در تهران

بعد از گذشت تقریبا پنج دقیقه پیاده روی از داخل روستا از یک پل ماشین رو که در طرف راست قرار دارد عبور کرده ، بعد از قرار گرفتن در مسیر باغ‌ها راه اصلی را ادامه داده و بعد از گذشتن 10 دقیقه به دو راهی رسیده که سمت راست آن به رودخانه می‌رسد در صورت کم آب بودن رودخانه از آن گذشته و با حرکت در جهت خلاف جریان آب به سمت محل تلاقی رودخانه‌ها و بعد به سمت آبشار می‌رسيد.اما راه سمت چپ کمی بالاتر از پای کوه گذشته و به همان محل تلاقی رودخانه‌ها می‌رسد.

برگ جهان در تهران

 

 روستاگردي

 اگر مي‌خواهيد روستاگردي کنيد مي‌توانيد در ادامه روستاي برگ جهان، به روستاي نيکنام ده برويد و باز در ادامه به يک سه‌راهي خواهيد رسيد که سمت راست شما را به سد لتيان و جاجرود مي‌رساند و سمت چپ به روستا‌هاي هنزک، رسنان، چهارباغ، لواسان بزرگ، کلان، علائين، ايرا، جورد، سنگ دروازه، آردينه، وسگاره، مندانک و در نهايت به شهرستان رودهن.

برگ جهان در تهران

  بد نيست بدانيد که در زمان‌هاي قديم روستاي برگ جهان از چهار محله سردره، پادره، رودبار و شاهان تشکيل شده بوده ولي امروزه هويت پيشين خود را از دست داده که متاسفانه از نظر معماری هویت آنها دگرگون شده ‌است. فقط در محله سردره بقایای معماری (بنای یک مسجد) سال‌های میانی دوره پهلوی به جا مانده‌ است. برگ جهان از جمله روستاهای قدیمی منطقه لواسانات است. سفال‌های به دست آمده از لایه زیرین این روستای کوهستانی نشانگر قدمت تاریخی این روستاست.

طی چند دهه اخیر بناهای قدیمی این روستا تخریب و به جای آنها ساختمان‌های جدیدی احداث شده و بافت قدیمی روستا دگرگون شده‌ است. از بالاي روستا و به دره اي که در شمال روستا ختم مي‌شود هدايت مي‌شويد.  بعد از مدتي کوتاه به کنار نهر آبي مي‌رسيد که چشم‌اندازي جذاب به همراه دورنمايي از ارتفاعات قلل سرسياه غار‌ها را به نمايش مي‌گذارد، گستره باغ‌ها و مزارع پيرامون و حواشي رودخانه برگ جهان همگي باعث شده تا روستاي کوهستاني برگ جهان يکي از زيبا‌ترين و جذاب‌ترين روستا‌هاي استان تهران به شمار بيايد.

برگ جهان در تهران

 

قلعه دختر: در فاصله سه کيلومتري شمال روستاي برگ جهان و در ارتفاع 2720 متري نيز بقاياي قلعه اي به جا مانده است که به قلعه دختر يا قلعه بند معروف است. اين قلعه طي دهه‌هاي اخير تخريب شده و مصالح آن در ساير بنا‌هاي روستا مورد استفاده قرار گرفته است.زندانخانه لار  :همچنين در ارتفاعات شمال غربي اين روستا غاري وجود دارد که به زندانخانه لار معروف است. ظاهراً در گذشته اين غار به عنوان زندان مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 غار خميره : يا همان زندانخانه لار در منطقه لواسان و در سمت شمال غربي روستاي برگ جهان واقع شده است. غار ابعادي در حدود دو متر در دو متر دارد و طول آن نيز حدود 30 متر برآورد شده است.

برگ جهان در تهران

آرامگاه امامزاده اسماعیل: در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه‌ای معروف به تنگل‌خانه واقع شده ‌است. بنای اولیه این امامزاده گنبد مخروط زیبایی داشت که امروزه به بنای جدیدالاحداثی تبدیل شده ‌است. این امامزاده مورد احترام مردم روستای برگ جهان و روستاهای مجاور است.

برگ جهان در تهران

 



 چطور برويم؟

 فاصله تهران تا برگ جهان 40کيلومتر است اما براي رفتن به برگ جهان از دو راه مي‌توان استفاده کرد. يکي مسير تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ جهان و ديگري تهران، جاجرود، سد لتيان، نيکنامده و برگ جهان. هردو اين مسير‌ها آسفالته است. اگر قصد داريد از تهران به سمت برگ جهان برويد، مي‌توانيد از مسير بزرگراه شهيد بابايي، جاده لشگرك، لواسان بزرگ رفته و از آنجا راه روستای افجه را در پيش بگيريد و به روستای برگ جهان برسيد.

برگ جهان در تهران

فراموش نكنيد از دوراهي لواسان- فشم تا برگ جهان حدود 20 كيلومتر راه در پيش داريد.براي مسير برگشت از برگ جهان مي‌توانيد با ادامه راه به سمت جاده جاجرود رفته و در اين مسير از طبيعت زيباي اطراف سد لتيان نيز لذت ببريد. از برگ جهان تا سد لتيان هفت كيلومتر، از سد تا جاده جاجرود حدود هفت كيلومتر و از آنجا تا بزرگراه بابايي حدود 15 كيلومتر راه در پيش خواهيد داشت.



  سوغات برگ جهان

گندم، جو و بنشن عمده‌ترین محصولات زراعی و گردو، سیب، زردآلو، ازگیل گیلاس، آلبالو و هلو، خرمالو، آلو، گلابی توت از محصولات باغی و سردرختی‌های این روستاست. فرآورده‌های لبنی از قبیل شیر، ماست، کره و تولید عسل نیز  رواج دارد.

روش تغییر رمز WiFi برای انواع مودم ها (2)

روش تغییر رمز WiFi برای انواع مودم ها

 
روش تغییر رمز WiFi برای انواع مودم ها

با زیاد شدن دزد های شارژ اینترنت کم کم همه به فکر افتادن تا هر چند روز یک بار رمز وای فای شون رو تغییر بدن تا دیگه کسی نتونه به شارژ اینترنت شون ناخونک بزنه.
 

شاید مسئله دزدی شارژ اینترنت فقط در ایران مطرح باشه چون تو کشورای دیگه هزینه شارژ اینترنت انقدر ها زیاد نیست که کسی به فکر دزدی شارژ بیوفته! اما به هر حال تغییر رمز وای فای در هر جای دنیا یک مسئله کاملا ضروریه که در ادامه این مطلب دلیلش رو خدمت تون توضیح میدیم.

دلیل تغییر رمز مودم های وای فای چیه ؟

هیچ کسی دوست نداره که کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصیش بشه یا اینکه دیگران بدون اجازه از وسایل و لوازم شخصیش استفاده کنن. از این رو تغییر رمز وای فای بنا به دو دلیل ضروریه:

1 – جلوگیری از دزدی اطلاعات شخصی

متاسفانه خیلی ها اصلا متوجه این مسئله نیستن که هکر ها برای دزدی اطلاعات شخصی کاربران چه امکاناتی رو در اختیار دارن! سیستم عامل هایی که عموم مردم ازش استفاده میکنن امنیت کافی برای محافظت از اطلاعات شخصی شما رو ندارن و به راحتی نفوذ پذیرن.

از طرفی کار کردن با سیستم عامل های امن مانند لینوکس برای همه ساده نیست و عموم مردم موقع کار کردن با لینوکس با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه میشن. شبکه های کامپیوتری بهترین راه برای هکر هاست تا به سیستم تون (چه لپ تاپ چه موبایل) نفوذ کنن و اطلاعات شخصی تون رو بدزدن! تغییر مداوم رمز وای فای دست بسیاری از هکر ها رو قطع میکنه! فراموش نکنید که تغییر رمز وای فای فقط یک راه حل ساده است و لازمه بدونید که با تغییر رمز وای فای نمیشه هکر های حرفه ای رو متوقف کرد!

2 – جلوگیری از دزدی شارژ اینترنت

متاسفانه چون در ایران هزینه اینترنت بسیار بالاست، شارژ دزدی داره خیلی مد میشه. اگرچه ریشه این ناهنجاری فرهنگی صرفا هزینه های اینترنت نیست اما مسئله هزینه می تونه انگیزه شارژ دزدی رو در افراد به خصوص نوجوونا ایجاد کنه اما امیدواریم که حاج محمود واعظی یه راه حل کارساز برای کاهش هزینه های سرسام آور اینترنت پیدا کنه. البته شارژ دزدی یکم بین teenager ها بیشتر جنبه قدرت نمایی علمی داره خودشون که پول نمیدن که… از کیسه خلیفه ست دیگه…

روش تغییر رمز وای فای در انواع مودم ها

تغییر رمز مودم وای فای بسیار ساده است. کافیه چنتا اصطلاح خیلی پیش پا افتاده رو یاد بگیرید. اگر این چنتا اصطلاح رو یاد بگیرید می تونید رمز وای فای هر نوع مودمی (از هر برندی) رو به راحتی تغییر بدین. خب برای تغییر رمز وای فای لازمه روش تنظیم کردن مودم رو بلد باشید. اگر بلد نیستین حتما پست راهنمای تنظیمات مودم ADSL رو بخونید. برای تغییر رمز وای فای اول کابل LAN رو از کامپیوتر تون به مودم وصل کنید و بعد مراحل زیر رو انجام بدین:

1 – مرورگر تون رو باز کنید. ترجیحا فایرفاکس Firefox

2 – برید به آدرس صفحه تنظیمات مودم تون 192٫168٫1٫1

3 – نام کاربری و رمز عبور مودم تون رو وارد کنید (نام و رمز مودم با وای فای فرق میکنه ها! ) تا وارد صفحه تنظیمات مودم بشید.

4 – تا اینجا همه مودم ها مثل هم هستن اما برای ورود به قسمت تنظیمات وای فای 2 تا راه وجود داره که در مودم های مختلف یکی از دو روش اعمال شده:

در صفحه اصلی تنظیمات مودم گزینه ای وجود داره با عنوان Network که وقتی روش کلیک می کنید یه صفحه دیگه باز میشه که چنتا گزینه داره. بگردین گزینه ای با عنوان Wireless یا WiFi و یا WLAN رو پیدا کنید تا وارد صفحه تنظیمات WiFi بشید. در بخش تنظیمات WiFi به قسمت Security برید و از اونجا گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase رو پیدا کنید و به دلخواه تغییرش بدین.
            در صفحه اصلی تنظیمات گزینه ای با عنوان Wireless یا WiFi و یا WLAN وجو داره. هر کدوم از این گزینه ها رو دیدین روش کلیک کنید و در بخش تنظیمات WiFi به قسمت Security برید و از اونجا گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase رو پیدا کنید و به دلخواه تغییرش بدین.

5 – تموم شد!

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ (3)

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

 
شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

در این بخش قصد داریم روش ساخت یک کهکشان یا محیطی از فضا را به شما آموزش دهیم. این آموزش قطعا بسیار کار آمد بوده و باید تمامی فتوشاپ کاران آن را بلد باشند.پس شروع کنیم.

ابتدا یک فایل جدید بسازید برای اینکار کلیدهای Ctrl+N را بزنید و سپس در قسمت width و height به ترتیب اعداد ۲۵۰۰ و ۱۶۰۰ را وارد کنید. مطمئن شوید که واحد مقابل آن ها pixel است.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

طراحی آسمان شب

حالا به منوی edit <fill رفته و رنگ مشکی را انتخاب کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

حالا به منوی filter رفته و ازمنوی noise فیلتر add noise را انتخاب کنید. در پنجره باز شده amount را روی ۴۰۰ تنظیم کرده و گزینه های gaussian و monochrome را انتخاب کنید در پایان هم ok کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

از بکگراند یک کپی crtl+jبگیرید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

به filter بریدBlur -> Gaussian Blur.
و radius را ۰.۵ انتخاب کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

طراحی ستاره های کوچک و بزرگ
از منوی image بهAdjustments -> Level برید.
و اعداد را مثل شکل زیر تنظیم کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

از منو ی filter بهBlur -> Gaussian Blur برید.
و ۲  pixels انتخاب کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

از منوی image بهAdjustments -> Level برید.
و اعداد را مثل تصویر زیر تنظیم کنید.

یعنی:۱۷۰،۱،۱۷۲

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

حالا به filter برید و از بخش Blurگزینه ی Gaussian Blur را انتخاب کنید.
و radius را ۱ انتخاب کنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

تکمیل طراحی کهکشان و انجام ریزه کاری ها
یک لایه ی جدید بسازید.
براش را بردارید و opacity را روی ۱۰ درصد تنظیم کنید.
hardness را ۰ درصد و سایز قلم ۴۵۰.
خوب شما باید با رنگ های مختلف حالت هایی از رده های نور ایجاد کنید.
این کارا را تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه ادامه بدید.همچنین میتوانید سایز قلم را گاهی اوقات کاهش دهید.
حالا باز به gausdiam blur رفته و روی ۷۰ پیکسل قرار دهید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

یک لایه ی جدید ساخته و به edit ->fill-<black برید.
blending mode را روی screen قرار دهید.
filter-<Render -> Lens Flare
تنظیمات را طبق شکل زیر انجام دهید و اینتر بزنید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

شما به همین راحتی کهکشان فتوشاپی خود را ساختید.

شیوه ساخت کهکشان در فتوشاپ

 

چگونه از هک شدن مودم جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن مودم جلوگیری کنیم؟

 
چگونه از هک شدن مودم جلوگیری کنیم؟

متاسفانه هک شدن ADSL به پدیده ای همه گیر مبد شده و افراد حتی با دانستن اطلاعات کمی از هک و روش های هکینک اکانت ADSL را بدست می آورند. برای جلوگیری از دزدیده شدن اکانت ADSL چند روش را به شما معرفی میکنیم :

ابتدا باید پسورد پیش فرض مودمتون که در آدرس پیشفرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ قرار دارد را حتما تغییر دهید. این پسورد در مودم های مختلف فرق می کنه اما اکثرا admin یا user میباشد و شخص با دونستن این مورد به تنظیمات مودم وارد شده و حتی اقدام به تغییر پسورد و ریست کردن مودم قربانی میکند.

راه دوم استفاده از یک فایرال خوب در سیستم می باشد که جلوی پینگ دهی IP رو گرفته و شما را مخفی نگه میدارد چون فرد با اسکن IP های که پینگ میدهند اقدام به نفوذ میکند!
راه سوم اینکه خیلی کم برای دیدن شارژ ADSL باقی مونده به سایت سر بزنید، چون کوکی ها و لاگ های که بر اثر بازدید شما از سایت باقی میمونه میتونه به هکر کمک کنه!

در adsl هکینگ هکر میاد اول ip range خودشو اسکن میکنه بعد از آن به وسیله ی نرم افزار telnet که در خود ویندوز وجود داره به modem تارگت reguset میده و با استفاده از پسورد های پیش فرض مودم وارد مودم طرف میشه چند تا از پسورد های پیش فرض مودم اینا هستند :

admin – user – support

سپس با دستورات telnet پسورد و یوزر تارگت رو درمیاره خطاها و احتمالاتی که هکر را در این مرحله ناتوان میکند به شرح زیر است :

    پسورد مودم عوض شده باشد و از پسوردهای پیش فرض نباشد.
    مودم قابل تلنت نباشد – در اصل اکثر مودم ها قابل تلنت هستند ولی با استفاده از تلنت ویندوز نمیتوان وارد آن ها شد.

    در بعضی از isp ها مودم ها تلنت نمیشوند مثلا pars net و این هم به خاطر پورت بسته است که بازم اگه هکر وارد باشه میتونه همه پورت های اون ip رو اسکن کنه و پیدا کنه.
    پیش شماره یکسان نباشد – در بعضی از isp ها حتی اگر اکانت یکی دیگر در ip range شما باشه و یوزر پسورد آن را داشته باشد اگر ۳ شماره ی اول شماره تلفن آن با شماره تلفن شما یکسان نباشد هنگام وصل شدن با آن اکانت حتی اگر درست هم باشد invalied password میدهد.

    هکر رده پایی از خود باقی بگذارد – اکثر هکر ها تازه وارد بعد از وصل شدن به با استفاده از دستوره sys log disp/y فایل log مودم را خالی میکنند ولی اگر هکر تازه وارد باشه و این کار رو نکنه هر کاره اصلی که در مودم انجام بده همراه با زمان connect شدن و غیر در فایل log مودم ذخیره خواهد شد.

علاوه بعضی از isp ها شما را علاوه بر user – pw از طریق آدرس mac میشناسند در این صورت هکر ip را از طریق http باز کرده و mac آدرس مودم را برمیدارن باز هم در این مرحله ممکنه پسوورد modem تغییر کرده باشه یا کانفیق مودم به صورتی باشد در محیط gui مک آدرس را نشان ندهد علاوه بر این حتی اگر هکر وارد هم باشد هنگام کانکت شده به مودم از طریق http فایل لوگ را پاک نمیکند یا مودم در محیط gui اجازه ی این کا را نمیدهد و اطلاعات آن در فایل log ذخیره میشود.

در اکثر موارد antivirus و firewall ها هم در جلوگیری از این حملات عاجز میمانند زیرا آن پرتی که هکر وصل میشود همان پورتی است که isp سرویس اینترنت را به client میدهد و firewall ها نمیتوانند تشخیص بدهند که connection ایجاد شده از آن پورت از طریق isp است یا یک دستگاه دیگر.

با این حال شما اگر احساس کردید که از شارژ شما کاسته میشود یا بدون علت کلا disconnect میشوید اول از همه فایل log مودم خود را مطالعه کنید اگر در آن خطی مثل :

set reboot – SMT Password pass – Accept() fail – و….

به isp خود اطلاع دهید و هر چندی یکبار پسورد اکانت خود را عوض کنید , علاوه بر این بهتر است از ip dynamic استفاده کنید تا هکر هر بار با استفاده از یک ip address نتواند به مودم شما کانکت شود.همچنین در مودم خود به قسمت Access کنترل رفته و تیک های HTTP و Telnet را بردارید تا هکر نتواند از این راه به مودم شما کانکت شود.