1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

 
عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان
 

اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم.

 

در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم. با زومیت همراه شوید.

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.

کوای

  عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.

جزیره وانوآ لوو(Vanua Levu) ، فیجی

   عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

 فیجی به عنوان یکی از آرامش‌بخش ترین اماکن جهان معروف شده است؛ بویژه این جزیره که دومین جزیره بزرگ فیجی است. اما مزیتی که این جزیره را برای مسافرین خسته  ایده‌آل نموده، حس آسودگی خاطر و انزوایی است که برای آنان به ارمغان می‌آورد. مسافران می‌توانند تمام روز در ساحل لم داده، از قلمروی کوهستانی دیدن کنند یا شاید هم به غواصی در میان صخره‌های مرجانی بپردازند. این اقامتگاه تفریحی، به دلیل تجربیات غواصی غیر معمول‌ش  هم به شهرت رسیده است و مردم محلی آن را “بهشت گمشده “می‌نامند.

جامائیکا

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

 اگر در جستجوی منقطه‌ای مناسب برای استراحت و تفریح هستید، چرا سری به جامائیکا نمی‌زنید؟ برای دوست‌داران آرامش جایی بهتر از این کشور نیست. مهمانان می‌توانند در سواحل اردو زده، در مهمانی‌های شبانه که در ساحل برگزار شده و با آهنگ‌های شاد جامائیکایی همراهی می‌شوند، شرکت نموده یا به کوهستان آبی سفر کنند. از آنجایی که در این ناحیه وضعیت اقلیمی مناسبی حکفرماست، فعالیت‌هایی که در هوای آزاد انجام می‌شوند، همچون پیاده‌روی یا تجربه کردن ورزش‌های آبی برای نخستین بار، لذت بخش‌تر خواهند بود. همچنین در این ناحیه استراحت‌گاه‌های متفاوت با قیمت‌های مناسب برای هر بودجه‌ای وجود دارند. پس چه بوجه کمی داشته و چه قصد استراحت در یک هتل 5 ستاره را داشته باشید، جامائیکا با رویی باز از شما استقبال می‌کند.

تبت

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

تکنیک استادانه زِن و تجربه ریلکسیشن عمیق را می‌توان تنها در این نقطه از جهان به دست آورد. اینجا مقصد نهایی کسانی است که مایلند “زِن” (Zen) یاد بگیرند؛ مکتب فکری خاص که طرفداران بودا از قرن هفتم پس از میلاد تا کنون از آن پیروی می‌کنند؛ از این رو می‌توان انتظار مکانی آرام و دوستانه را داشت. علاوه بر این مسافرین می‌توانند در دل کوهستان اطراق نمود یا با مردم محلی معاشرت کنند تا با فرهنگ این مردمان بهتر آشنا شوند. گردشگران زیادی به این ناحیه سفر نمی‌کنند؛ پس می‌توان به دور از هیاهو و ازدحام، از تعطیلات لذت برد.

بورا بورا(Bora Bora)

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

بورا بورا جزیره‌ای است از مجموعه جزایر پولینزی متعلق به کشور فرانسه که در اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا قرار گرفته است. از زمان راه‌اندازی‌اش به عنوان مقصدی توریستی تا کنون، بیشتر به دلیل ستارگان مشهوری که برای فرار از فلش دوربین خبرنگاران به آنجا فرار می‌کنند، به شهرت رسیده است. اینجا مکانی است مناسب برای افرادی که طالب تعطیلاتی توأم با آرامش و دور از شلوغی و شتاب زندگی شهری هستند. در کنار این آب‌های زلال، فعالیت‌هایی همچون اردو زدن و پیاده‌روی هم از دیگر دلایل جذابیت این جزیره به شمار می‌روند. اگرچه دراز کشیدن در ساحل برای تمام روز، خود به تنهایی تفریحی مناسب می‌باشد.

سنت وینسنت و گرنادین(St. Vincent, the Grenadines)

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

سنت وینسنت و گرنادین جزیره‌ای است کوچک در دریای کارائیب که در جنوب سنت لوچیا و باربادوس قرار گرفته است. اینجا هم شرایط اقلیمی خوبی برای فعالیت‌های بیرون از منزل حکم‌فرماست. به علاوه از زمانی که هزینه اقامت در آن بالا رفت، تعداد گردشگران کمتری به آن رفت و آمد می‌کنند. از این جهت می‌توان از تعطیلاتی کاملا متعلق به خود لذت برد. همچنین تفریحات آبی همچون اسکی، معاشرت با مردم بومی که فوق‌العاده مؤدب هستند و غواصی در میان صخره‌های مرجانی، از دیگر تفریحات مرسوم این جزیره به شمار می‌آیند. اینجا همه چیز برای احساس آرامشی کامل، در دسترس مسافران است.

سیشل

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

سیشل زنجیره‌ای است متشکل از 115 جزیره که در اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. این ناحیه به عنوان جزایر گرمسیری به شهرت چندانی دست نیافته و هنوز جای رشد و توسعه بیشتری دارد. از این مقدمه می‌توان چنین نتیجه گرفت: جزایری بکر که دست بشر هنوز اقدام به تغییر آن نکرده و سواحلی که هنوز رنگ آلودگی به خود ندیده‌ و با مجموعه ساختمان‌های تجاری به اشغال در نیامده‌اند، در انتظار گردشگران و مسافرین خسته هستند. اینجا برای کسانی که قصد گشت‌و‌گذار در جزیره‌ها را دارند، مکانی ایده‌آل می‌باشد. به عنوان یک راهنمایی توریستی می‌توان گفت سفر در این جزایر لذت‌بخش و مسیریابی در آنها بسیار ساده است.

جزیره ایستر، شیلی

   عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

 جزیره مرموز ایستر در کشور شیلی، بهترین جا برای برخورداری از اوقاتی آرام است؛ علاوه بر این که تعداد توریست اندکی به این جزیره سفر کرده و در نتیجه از دیگر نقاط توریستی خلوت‌تر  می‌باشد. در این جا شما سرهای حجاری شده و سنگی بزرگی را می‌بینید که در نقاط مختلف جزیره قرار گرفته‌اند و در باور بومیان قدیم، خدایان آنها محسوب می‌شدند. فرضیه‌های گوناگونی پیرامون نحوه و دلیل ساخت این سازه‌ها وجود دارند؛ اما هنوز اطلاع ما در موردشان بسیار اندک و ناچیز است.

جزایر ویرجین، بریتانیا

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

تجربیات مربوط به جزایر کارائیب را می‌توان با تجربه جزایر ویرجین کامل‌تر کرد. مهمانان این جزایر می‌توانند از انواع گوناگونی از فعالیت‌های خلاقانه استفاده کرده و در کنار آنها از شنا و غواصی در آب‌های زلال لذت ببرند. مسافران با بازدید از آثار باستانی باقیمانده از کلیسای سنت فیلیپ که در جزیره تورتولا (Tortola) قرار گرفته، سفری آموزنده در تاریخ و فرهنگ غنی این ناحیه خواهند داشت. همچنین می‌توان با غواصی در عمق اقیانوس، از لاشه کشتی‌های غرق شده در این نواحی نیز دیدن کرده یا در جستجوی اشکال سنگی منحصر بفرد اعماق غارها را مورد کند و کاو قرار داد.

بالی، اندونزی

    عکس های آرامش‌ بخش‌ ترین مناطق جهان

انتخاب اصلی اکثر مردم برای سپری کردن تعطیلاتی سرگرم کننده، بالی در کشور اندونزی است. بالی که در بخش آسیایی اقیانوس آرام قرار گرفته است، جایی است که افراد می‌توانند از تجربه‌ای کاملا شرقی لذت ببرند. گردشگران در طول این سفر با فرهنگ غنی، اما ساده این مردمان آشنا شده و راه و رسم زندگی آنان را بهتر درک می‌کنند. همچنین از معابد و اماکن تاریخی این کشور دیدن کرده و در سواحل و استراحت‌گاه‌ها، اوقاتی آرام را سپری می‌کنند و از چشمه‌های آب معدنی سرگرم‌کننده و ماساژ درمانی حین نوشیدن لیوانی معجون خنک، لذت می‌برند. اینجا به دلیل خانه‌های ویلایی قشنگ، به شهرت رسیده؛ جایی که شما از مناظری بدیع در روز و شب بهره‌مند می‌شوید.

امیدواریم از این گشت و گذار لذت برده باشید. اگر روز گذرتان به یکی از این نقاط افتاد تجربیات‌تان را با ما هم در میان بگذارید.

گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس (2)

 

گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس

 
گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس
 
 
گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس
 
گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس
 
گرانقیمت ‌ترین ماشین عروس ایران در اصفهان +عکس

و اما کوتاه درمورد این ماشین بسیار شیک:

طراحی داخلی ـ لوکس
مسئولیت طراحی داخل اتاق رولزرویس بر عهده "آلن شپر" گذاشته شد. آقای "یان رابرت سن" مدیر مجموعه بزرگ رولزرویس از "یان" خواست که در کنار طراحی مفهومی، باید قدرت و لوکس بودن همیشگی این مارک حفظ شود.
پروژه ای بس سخت و طاقت فرسا برای "یان"

هنگامی که به فضای داخلی کوپه رولزرویس می‌نگرید، چوبکاری دست ساز با ترکیبی از چوب سرخ و بلوط قرمز در اطراف قاب و شاسی های پنجره ها بیش از هر چیز سرنشینان را مجذوب خود می کند. داشبورد نیز که با ترکیبی از آلومینیوم و چوب تزئین شده بر زیبایی آن افزوده است.
به سراغ صندلی ها می‌رویم. در طراحی صندلی های این رولزرویس کوپه، "یان" اوج هنر خود را بکار گرفته است. برای ایجاد فضای مناسب، لبه صندلی ها قوس دار طراحی شده اند که همین امر فضای کافی برای دو نفر در صندلی عقب و یک شخص فربه در صندلی جلو را تضمین می‌کند. یان شپرد برای ایجاد فضای مجلل درون کابین، چراغ های هوشمند LED را در قسمت های مختلف سقف تعبیه کرد.

طراحی خارجی ـ شکوه گذشته، تکنولوژی فردا
"یان کامرون" مدیر بخش طراحی رولزرویس اعتقاد دارد هدف از بکارگیری فیبرکربن در بدنه 101 EX، القای شکوه گذشته و بکار گیری تکنولوژی روز بوده است.

در نگاه نخست متوجه می‌شوید طراحی101 EX از حالت همیشگی، سنتی با چهار چوب خاص و خطوط شکسته، در آمده است. در نتیجه "یان" و همکارانش با طراحی خطوط منحنی در نمای کناری بدنه تعادل را در طول و عرض رولزرویس ایجاد کرده اند.
"یان" می‌گوید: "جالب توجه ترین بخش طراحی این اتومبیل مفهومی، درهای منحصر بفرد آلومینیومی آن است که به سبک درهای درشکه در جهت عقب باز می‌شوند. جالب است بدانید باز شدن این درب ها که یاد آور خودروهای دهه 30 و 40 است، بصورت الکترونیکی توسط دکمه صورت می‌گیرد. در مجموع طراحی بدنه این کوپه مفهومی را می‌توان متناسب با نیازها و خواسته های هزاره سوم دانست.
 
پیشرانه ـ قلب آلومینیومی
رولزرویس از پیشرانه تمام آلومینیومی 12 سیلندر بهره می‌برد. این موتور قدرتمند با حجم دقیق 6749 سی سی و 453 اسب بخار قدرت زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها و VVL مجهز می‌باشد.
سیستم انتقال قدرت ـ Steptronic پیشرفته
وظیفه انتقال قدرت این کوپه لوکس بر عهده جعبه دنده 6 سرعته خودکار Steptronic بسیار پیشرفته می‌باشد که در نتیجه استفاده از چنین سیستمی، در 9/5 ثانیه سرعت خودرو را از حالت سکون به یکصد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. شایان ذکر است که این جعبه دنده جدید، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت شده و استفاده از آن راحت تر از مدل فانتوم است.
 
شاسی ـ سازه فضایی
شاسی تماما آلومینیومی دست ساز این هیولای کوپه، سازه ای فضایی دارد.
جالب است بدانید در طراحی سازه های فضایی این شاسی کاملا از اسکلت پل ها الگو برداری شده است. در این میان نقش مهندسین عمران در ساخت این پروژه سنگین و پیچیده را نباید فراموش کرد، چرا که مقامات رولزرویس آن را قوی ترین شاسی جهان می‌دانند.
 
فرمان پذیری
رولزرویس 101 EX را باید یک اتومبیل ایده آل با هندلینگ و فرمان پذیری مناسب برای رانندگی دانست. اما علیرغم بکارگیری فیبرکربن در ساختار بدنه، وجود پیشرانه قدرتمند و با وجود شاسی و سیستم تعلیق فوق العاده نمی توان آن را یک اتومبیل اسپرت دانست. زیرا بسیار سنگین و غول پیکر است. این مسئله وضعیت حرکتی خودرو را تا حد زیادی زیر سوال می‌برد. خودروی کند و سنگین وزن اما لذت بخش برای یک راننده جسور و زیرک.

پایان سخن
رولزرویس 101 EX را علیرغم جثه غول پیکر باید اتومبیلی با شکوه گذشته و تکنولوژی روز دانست. خودرویی که هر چند توانایی رقابت با سوپر اسپرت های خیابانی را ندارد اما از شخصیت و ابهت به مراتب بالاتری برخوردار است. کوپه ای مغرور برای هر انسان رویا پرداز و جاه طلب.

مشخصات فنی خودرو
تعداد سیلندر: 12
تعداد سوپاپ: 48
حجم موتور: 6749 سی سی
حداکثر قدرت: 453 اسب بخار
حداکثر نیروی تورک:531 پوند-فوت
شتاب صفر تا 96: 5.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
گیربکس: 6 دنده اتوماتیک

 

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دریا ساخته شد(+تصاویر)

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دریا ساخته شد(+تصاویر)

ساخت لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دریا, لامپ LED SALT,لامپ

SALT  لامپی است که به مدت هشت ساعت می‌تواند روشن باشد

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دریا ساخته شد(+تصاویر)
یک مهندس در فیلیپین ایده ای برای استفاده از آب دریا برای تولید لامپ های LED داده است که می تواند مورد استفاده بومیان جزایر فیلیپین قرار می گیرد. بیش از 7000 جزیره در فیلیپین وجود دارند که فاقد برق می‌باشند، بعد از آنکه خورشید غروب می کند روشنایی مردم از طریق چراغ نفتی تامین می‌گردد و این در حالی است که هم خطر آتش سوزی وجود دارد و هم اینکه برای سلامت انسان و محیط زیست دارای خطر است. بر اساس این مشکلات و مشکلات دیگر که هزینه سنگینی را برای بومیان به وجود آورده است، انگیزه‌ها برای پیدا کردن راه حل‌های جایگزین و بهتر بالا رفته است‌.

SALT (سیستم روشنایی جایگزین پایدار) لامپی است که به مدت هشت ساعت می‌تواند عمل کند و فقط با استفاده از یک لیوان آب و دو قاشق چای خوری نمک هزینه لازم دارد و فرایند راه اندازی آن نیز بسیار ساده می باشد.

لامپ LED SALT,ساخت لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دریا,لامپ

لامپ LED SALT مبتنی بر یک باتری سلول گالوانی است

Engineer and Greenpeace volunteer Aisa Mijeno پس از صرف مدت زمانی با قبایل بومی و مشاهده کارهایی که آنها پس از غروب خورشید و شروع تاریکی انجام می دهند، ایده SALT را ارائه کرده است. این مهندس به دنبال این است تا این منبع نور خطرناک را به وسیله آب شور که به وفور هم در مجمع الجزایر فیلیپین یافت می شود جایگزین  نماید.

لامپ LED SALT مبتنی بر یک باتری سلول گالوانی است که در آن محلول الکترولیت  از آب شور دریا تشکیل شده است و در درون آن دو الکترود قرار دارد. بنا به گفته این مهندس، رویکردی که اینجا وجود دارد همان است که در طراحی فانوس‌های LED استفاده می‌شود. و همچنین می‌تواند پایه و اساسی برای یک چشم انداز بزرگ تر برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر باشد.

نخستین ربات عاطفی جهان برای کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل (2)

نخستین ربات عاطفی جهان برای کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل

زوال عقل,آلزایمر,ربات

نخستین ربات عاطفی جهان برای کمک به بیماران مبتلا به زوال عقل
محققان ژاپنی ربات عاطفی طراحی کرده‌اند که می‌تواند سطح مراقبت‌های بهداشتی از بیماران مبتلا به زوال عقل را بهبود بخشد.
نخستین ربات عاطفی جهان Pepper نام دارد که توسط محققان شرکت SoftBank Mobile طراحی شده است؛ به تازگی از این ربات برای مراقبت از بیماران مبتلا به زوال عقل در خانه سالمندانی در غرب توکیو استفاده شده است.

این ربات می‌تواند در نقش طرف گفتگو با بیمار ظاهر شده و با صحبت کردن درخصوص خاطرات قدیمی، از گسترش روند بیماری زوال عقل پیشگیری کند.
این ربات شبه‌انسانی دارای سیستم هوش مصنوعی است که امکان تشخیص احساسات افراد مبتلا به زوال عقل را فراهم می‌کند.نخستین ربات عاطفی جهان می‌تواند سطح مراقبت‌های بهداشتی از بیماران را ارتقا دهد؛ محققان قصد دارند برنامه نرم‌افزاری مخصوصی برای این ربات طراحی کنند که نیاز به حضور مداوم پرستار در کنار بیمار را برطرف می‌کند.

دستگاهی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی (2)

دستگاهی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی

تازه نگه داشتن میوه و سبزی بدون یخچال
با استفاده از دستگاه جدیدی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند بدون نیاز به یخچال می‌توان میوه و سبزی را تازه نگه داشت.

تازه نگه داشتن میوه,اختراعات جدید,یخچال

در بسیاری از کشورها دمای هوا بالا است و انرژی الکتریکی مورد نیاز برای خنک شدن بسیار بالاست. در حال حاضر Wakati روشی برای حل این مشکل یافته است. دستگاه این طراح امریکایی با پانل‌های خورشیدی سه واتی کار می‌کند و با استفاده از تهویه، رطوبت لازم برای انواع میوه و سبزی و نگهداری طولانی مدت آنها تامین می‌شود.


بدون داشتن سردخانه و مکان سرد محصول بسیاری از کشاورزان طی دو تا سه روز بعد از برداشت از بین می‌رود. وی بدون نیاز به یخچال نیازهای کشاورزان را با دستگاه خود بر طرف کرده است. با این دستگاه کشاورزان به مدت 10 روز محصولات خود را سالم و تازه حفظ می‌کنند.

این دستگاه از تشکیل اسیدها و آنزیم‌ها درون میوه پیشگیری کرده و آنها را تازه نگه می‌دارد.
با این دستگاه ضایعات میوه و سبزی کمتر شده و از نظر اقتصادی نیز با توجه به هزینه نگهداری در مراکز مخصوص مقرون به صرفه خواهد بود.